fbpx

2019 Yılında E-Ticaret Siteleri için SEO Çalışmaları Nasıl Olmalı?

2019 Yılında E-Ticaret Siteleri için SEO Çalışmaları Nasıl Olmalı?

Geçmişten günümüze sürekli değişen Google algoritması ile beraber SEO çalışmaları da farklı bir boyuta taşınıyor. Farklı pazarlama teknikleri ile insanları kendi ürününe çekmek amaçlı yapılmış birçok teknik artık 2019 yılı itibariyle mazide kalıyor. 2019 yılında farklı SEO teknikleri neler ve nasıl uygulanmalı bu makalede bunları inceleyelim.

Sesli Aramaların Önemi Artıyor

Gelişen ses teknolojisi ile insanlar artık arama yaparken daha doğal bir şekilde sorular sorduğu için sizde anahtar kelimelerinizi ve H1 etiketlerinizi buna uygun şekilde belirlenmesi gerekli. Daha geniş kapsamlı örnek verecek olursak, “Kaliteli kulaklıklar” yerine “Kaliteli kulaklıkları nerede bulabilirim?” gibi daha ayrıntılı ve doğrudan isteğini belirtme yoluyla arama yapacaklar. Bu nedenle sizde kendi URL, anahtar kelimeler ve meta etiketlerinizi bu cevaplara yönelik (en iyi, nerede, nasıl, en fazla) gibi kelimeleri daha etkili şekilde kullanımını sağlarsanız aramalarda üst sıralarda çıkmanız için hiçbir neden kalmamış olacaktır. Artık yeni dönemle beraber sesli aramaların daha etkili olması Cortana, Siri ve Alexa sayesinde evde ve araba her yerde sesli iletişim kurulabiliyor. Bu nedenle çalışmalarınızın daha doğal sorulara ve anahtar kelimelere yönelik olmalı, içeriklerini doğru şekilde beslediğiniz zaman e-ticaret web sitenizin aramalarda daha ön sıralarda yer alacağından emin olabilirsiniz.

Markanızı Oluşturmada Önemli Unsurlar

Niş sitelere sahip kişiler için 2019 yılı daha verimli geçebilir, bunun nedeni az önce bahsettiğimiz daha doğal ve sorulara direkt olarak cevap arayan müşteriler sadece kulaklık satan bir marka buna daha kolay cevap verebilir. Daha büyük sanal mağazaları geçebilir diyemeyiz elbette ön sıralarda yer alma konusunda, ama bir müşteri sadece aradığı kulaklık için arama yaptığında çıkan sonuçlardan daha uygununa veya kampanyalı ürünlere göz atmak isteyebilir. Bunun için yeni kampanyalar düzenleyebilir. Site profilinizi daha üst sıralara çıkartmak adına kaliteli linkler alabilirsiniz. Sosyal medyanın reklam açısından günümüzde daha etkili olduğunu biliyoruz. Buradan gelecek olan doğal trafik sizin sitenizin daha kolay üst sıralara taşımasına yardımcı olabilir. Link çalışmaları işe yarayan bir şey olsa da dikkat edilmesi gereken kalitenizi bozmadan alakasız bir siteden size trafik sağlamayacak bir bağlantı oluşturmak. Sonuçta siz bir sanal mağaza sahibisiniz alışveriş yapma amaçlı müşteri çekmek istiyorsunuz, mağazanıza girdikten sonra ürünlerinize bakmadan çıkan kullanıcılar sizin siteniz için kaliteli trafik oluşturmaz.

Kullanıcı Dostu E-Ticaret Sitesine Sahip Olmak

Kendinizi müşteri olarak düşünün, alışveriş yapmak amaçlı bir e-ticaret sitesine giriyorsunuz ve bu sitenin açılışı yavaş, ürünlere göz atarken karışık bir menü ve kategoriye sahip. Böyle bir site ile karşılaşan kullanıcılar genel olarak o siteden çıkarak farklı bir yerden alışveriş yapma isteği doğar. Sitemizin Google aramalarda ön sıralarda çıkmasını istiyoruz ama çıktıktan sonra insanların rahatça dolaşabileceği hızlı ve düzenli bir siteye sahip miyiz? İlk önce kendi sitemizin uyumluluk konusunda sorunlarını halletmemiz gerekli, tüm mobiller için ve ürünlerin, menülerin ve kategorilere müşterilerin kolayca ulaşmasını sağlamalıyız.

SSL Sertifikası ile Daha Güvenli E-Ticaret Sitesi

İnsanlar alışveriş yapacakları sitenin güvenli bir yer olmalarını hissetmek ister, kapıda ödeme dışında kredi kartı ile direkt olarak site üzerinden alışveriş yapacak olan müşterilerin kuşkuya düşmemesi için sitemizin SSL Sertifikasına sahip olması http yerine https şeklinde bir url’si bulunması hem sitenizin güvenli alışveriş açısından önemi arttırmakta hem de Google’ın sizin sitenizi daha ön plana çıkarmasını sağlıyor.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

19 − nine =