fbpx

2019 Mobil SEO Rehberi

2019 Mobil SEO Rehberi

İşletmeniz için mobil SEO stratejiniz var mı? Yoksa eğer, potansiyel alıcılarınızın çoğunu görmezden geliyorsunuzdur. E-Ticaret sitelerine sahip kişilerin yaptığı en büyük hatalardan biridir. Günümüzde istatistikler mobilden alışverişin potansiyel müşteri yaratmada ve satışlarda giderek daha önemli hale geldiğini gösteriyor.

Google’ın sürekli olarak değişen algoritması artık mobil ile alışverişe daha çok önem verdiğinden dolayı bu değişiklikleri yansıtması için ayarlamalar yapıyor. Kendi sitenizin SEO düzenlemelerini uygulamadığınız sürece arama sonuçlarında tamamen görünmez hale gelebilirsiniz.

Sitenizi mobil aramalarda daha iyi duruma getirmek için size bu rehberi hazırladık:

  • Mobil SEO Nedir?
  • Mobil SEO Neden Önemlidir?
  • Web sitenizi optimize etmek için yapmanız gerekenler

Bu adımları bitirdiğinizde müşteri adaylarınıza, satışlarınızı arttırmaya ve mobil pazarlama stratejinizi geleceğe taşımaya hazır olacaksanız.

Mobil SEO Nedir?

SERPs, Web sitenizdeki sayfaların arama motoru sonuçlarında daha iyi bir sıralama elde etmek için içeriğinizi optimize eden bir uygulamadır. Bu işlem sitenize arama sonuçlarından gelen organik trafiği arttırmaya yardımcı olur.

Birkaç arama motoru varken, mobil SEO söz konusu olduğunda Google en önemlisidir. Bunun nedeni, mobil arama pazarının neredeyse %95’ini oluşturmaktadır.

Mobil SEO Neden Önemli?

Mobil Arama Yükselişe Geçti

Dünyamız trendler ile dönmekte bu her şey için geçerli. 2019 yılında Pazar eğilimi de bir süredir bu yönde. Mobil aramalar masaüstü aramalarını aştı ve bunun da devam etmesi kuvvetle muhtemel.

Bu sonuç, hedef kitlenizin içeriğinizi bulmak için muhtemelen mobil cihazlar kullandığı anlamına gelmektedir. Bu nedenle mobil SEO’yu geliştirmek sitenizin içeriğine daha fazla erişim sağlayan kitle demektir.

Mobil İçerik Google Arama Sıralamasını Belirliyor

Google’ın mobilden ulaşılan içeriklere önem vermesi, arama motorlarının sıralamasını belirlemek için bir web sayfasının mobil içeriğini kullandığı anlamına gelir. Mobil SEO’ya bakmıyorsanız, içeriğinizin sıralamasının düşük olmasını göze alıyorsunuz demektir.

Mobil Aramalar Satışlarınızı Arttırıyor

Google’ın son zamanlarda yaptığı bir araştırmada:

  • Ürün incelemeleri için mobilden sitenize ulaşan kişilerin sayısı iki yılda %35 arttı.
  • İnsanlar video incelemelerine bakarak 50.000 yıllık izne aynı oranda zaman harcıyor.
  • “En iyi” kelimesini içeren mobil aramalar iki yılda %80 arttı.

İnsanlar sizin ürünlerinizi satın almak istiyorsa, sitenize doğru arama terimleri ile yönlendirildiğinden emin olmak istersiniz.

Ayrıca, insanların %40’ı ürünü araştırmadan satın almaya kadar tüm alışveriş işlemini tamamlamak için mobil cihazlar kullanıyor.

Bu verilerin sonucunda, mobil arama optimizasyonuna bakmak, müşteri adaylarınızı arttırmaya ve ziyaretçilerinizin daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşamasına olanak sağlar.

Mobil SEO Sesli Aramayı Etkiliyor

Mobil optimizasyon aynı zamanda SEO stratejinizi geleceğe taşımanıza yardımcı olacaktır. Bunun nedeni, sesli aramaların günümüzde çok fazla artması ve mobil aramaların yükselişi.

Bu günlerde sesli arama yalnızca akıllı telefonlarda ve tabletlerde değil, ev yardımcısı cihazlardan da yapılıyor, bu da insanların her yerden iyi optimize edilmiş içerik bulabilecekleri anlamına geliyor.

Ayrıca, sesli arama için optimize etmek üzere mobil SEO kullanmak, işletmelerin %62’si henüz bunu yapmadığı için size rekabetçi avantaj sağlayabilir.

Bahsettiğimiz değişiklikler bir noktada Mobil SEO’yu kullanmanız gerektiği anlamına gelir, ancak trafiğinizi kontrol etmek ve yaptığınız çalışmaların sonucunu birkaç hafta beklemeniz size bundan sonraki çalışmalarınızda neyin gerekip gerekmediğini size söyleyecektir.

Mobil Trafik Nasıl Kontrol Edilir?

İşte sitenizin ne kadar mobil trafik aldığını öğrendiğiniz yer burası.

Google Analytics’e giriş yapın ve Kitle > Mobil’e gidin. Masaüstü, tablet ve mobil cihazlar kullanarak sitenize gelen trafiği ve yüzdelerinin dağılımını burada görebilirsiniz.

Sitenizin Mobil Dostu Olduğunu Kontrol Etmek

Web sitenizi nasıl mobil dostu hale getirirsiniz? İşin SEO kısmına başlamadan önceki ilk adım nerede olduğunuzu kontrol etmektir. Bunu yapmanıza yardımcı olacak birçok araç var.

Google’ın kendi mobil uyumluluk test uygulamasını kullanabilirsiniz. URL’nizi arama kutusuna yazın, testi çalıştırın ve size sayfanızın mobil uyumlu olup olmadığını gösteren bir raporunuz önünüzde duruyor olacak.

Mobil Kullanıcı Deneyimi

İyileştirilmesi gerekilen en önemli alanlardan biri kuşkusuz kullanıcı deneyimidir. İnsanlara iyi bir kullanıcı deneyimi sunamazsanız, e-posta pazarlama listenize abone olmaya yetecek kadar uzun süre kalmazlar.

Sitenizi Hızlandırın

İlk adım hızlandırmak. Google’a göre, sitelerin yüklenmesi 3 saniyeden fazla sürerse ziyaretlerin %53’ü iptal ediliyor. Ayrıca, ziyaretçilerinizin yarısı sayfaların 1-2 saniye içinde yüklenmesini bekler.

Sitenizin herhangi bir hız sorunu olup olmadığını öğrenmek için ilk adımınız PageSpeed Insights ile test yapmaktadır.

Bu uygulama ile hem mobil hem masaüstü hızlarıyla alakalı verileri görebilir ve nelerin sitenizi yavaşlattığını görebilirsiniz.
Genel olarak önerilen düzeltmeler şunları içerir:

  • Görüntüleri büyük resim dosyaları olarak sıkıştırmak sitenizi yavaşlatabilir.
  • Sayfa açılırken isteklerin sayısını azaltmak için JSS veya CS kodlarını birleştirme ve küçültme
  • Sayfaları daha hızlı sunmak için Cache eklentisi özelliğini kullanma

Sitenizi Responsive (Uyumlu) Hale Getirin

Web sitenizin responsive olması ne demek? Kullanıcılara harika bir görsel ve göz atma deneyimi sunmak için tasarımınızın her aygıta göre yeniden boyutlandırıldığı bir site demektir.

Mobil Dostu Popups (Açılır Pencereler) Kullanın

Popups nedir ilk önce bunu açıklayalım, sitenize giren potansiyel müşterileri elinizden kaçırmak istemezsiniz elbette, onlardan telefon numarası veya e-mail bilgilerini almak onları sürekli potansiyel müşteri olarak görmenizi sağlar. Kampanyalardan veya yeni bültenleri onlarla paylaşabilir ve firmanızın akılda kalıcı olmasını sağlayabilirsiniz.

Diğer bir seçenek ise müşterilere iyi bir teklif sunmak, kullanıcı siteden çıkış yapmak üzereyken bir anda karşısına kampanya ürünü veya bir daha ki girişinde işine yarayabilecek indirim kodunu gördüğü zaman daha yüksek geri dönüşüm oranı alabilirsiniz.

Mobil İçerik Optimizasyonu

İnsanların sitenizde kalmalarını sağladığınızı varsayarsak, mobil ziyaretçiler için içeriği optimize etmek önemlidir. Sonuçta içerik Google’ın en iyi üç arama sıralaması faktöründen biridir.

Bu yüzden SEO kısmını geliştirmek için mükemmel bir içerik stratejisine ihtiyacınız var. Mobil optimizasyon ipuçlarından bazıları normal SEO’lara benziyor:

  • Ziyaretçilerin daha fazla okumak istemesini sağlayan çekici başlıklar yazın
  • İçeriğinizde hangi anahtar kelimeyi hedeflediyseniz ona göre optimize edin
  • Arama terimlerindeki yetkinizi ve alaka düzeyinizi arttırmak için içeriğinize gelen linkler (bağlantılar) oluşturun

Başlıkları ve Açıklamaları Optimize Edin

Masaüstü araması için iyileştirme yaparken, başlıkların ve meta açıklamaların önemini zaten biliyorsunuz. Bunlar Google’a ve arama yapan kullanıcılara bir sayfanın ne hakkında olduğundan bahsederken tıklamaya teşvik etmenin bir yoludur.

Ancak mobil cihazlarda ekran boyutunun daha küçük olmasından dolayı tüm başlığı ve açıklamayı göremeyebilirler. Bu nedenle açıklamalarınızın en önemli bölümünü başa koymak daha önemlidir. Böylece arama yapanlar tıkladıklarında tam olarak ne alacaklarını bilecekler.

Sosyal Medya

Sosyal medyanın sizin sitenizi Google aramalarında üst sıralara çıkarma gibi bir hedefi olmadığını varsayın, ama etkileşimin en fazla olduğu yer de sosyal medya olduğu için insanların içeriğinizi sosyal ağlarda paylaşmak için bir buton yaratabilirsiniz. Mobil cihaz kullanıcılarını hedeflediğiniz için, Facebook Messenger ve WhatsApp gibi en iyi mesajlaşma platformları için paylaşma düğmeleri eklediğinizden emin olun.

Artık mobil SEO’nun içeriğini biliyorsunuz, 2019 ve sonrası için mobil optimizasyon işlemlerine hemen başlayabilirsiniz. SEO denetimleri ve sıralama faktörleri hakkındaki diğer makalelerimiz için takipte kalın.

Daha fazla rehber ve eğitim için bizi Facebook ve Twitter adreslerimizden takip edebilirsiniz!


Recommended Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

5 × 3 =