Başarılı bir e-ticaret sitesinin vazgeçilmez 5 unsuru

Başarılı bir e-ticaret sitesinin vazgeçilmez 5 unsuru

E-ticaret şirketleri, yeni işletmelerin amaçları doğrultusunda etkili bir pazarlama stratejisi kurabilmeleri için büyük önem taşımaktadır. Bu işletmeler arasında; seçebilecekleri en uygun pazarlama ve bütçeleme tekniklerine karar vermede dikkatli olmaları gerekir.

E-ticaret başlangıcı için dijital pazarlama konusunda verilen tavsiyeler her zaman doğru olmayabilir. Örneğin, birincil amacı “satış” olan bir e-ticaret sitesi; bir satış hedefi olmayan marka bilinirliği ile ilgili stratejiler izlemek için bir strateji sunmak yararlı olmayabilir.

E-ticarete başlayan işletmeler; Sitelerinin pazarlama hedeflerine ulaşmasını sağlamak için ne yapabilirler?

1. Güvenilirlik

Bir fiziksel mağazaya sahipseniz; müşterileri yüz yüze getirme ve ürünlerini doğrudan müşterinin beğenisine sunma avantajına sahip olduğu için müşterileri güvenilirlik konusunda ikna etmek gerekli olmayabilir. Ancak, yeni bir e-ticaret müşterisi, potansiyel müşterileri “güvenilirlik” konusunda ikna etmek için çaba ve zamana ihtiyaç duyuyor.

Müşterilerinize güven duygusu yaratabilmek için, ürün bilgisini ayrıntılandırmanın ve bu bilgiyi kaliteli görüntülerle desteklemek faydalı olabilir. Videoları veya ücretsiz “e-yayınlar” ı doğru bağlamda sağlamak da yararlı olabilir. Örneğin; mobilya ürünlerini satan bir e-ticaret sitesinde “dayanıklı mobilya seçiminin püf noktaları” hakkında bilgi içeren ücretsiz bir e-broşür bulunması, potansiyel müşterinin kaliteli mobil satan bir e-ticaret sitesi olarak konumlandırılmasını sağlayabilir.

2. İrtibat bilgilerini sağlamak

E-ticaret siteniz görünür bir şekilde iletişim numaralarını ve adresini sağlayabilir, müşteri hizmetleri için yararlı olabilir veya herhangi bir sorununuz varsa sizi tanıyan bir müşterinin bu bilgilere erişebilmesi daha kolay olabilir. Web ve e-posta adreslerinizi tüm çevrimiçi yazışmalarınızda ve bulunmakta olduğunuz tüm dijital platformlarda bulmak da güvenilirliğini artırabilir. Ortaya çıkan güven, müşteri artışı ve satışı gibi hızlı bir şekilde geri dönebilir.

3. Video paylaşın

E-ticarette sahip olduğunuz en önemli ayırt edici özelliğe sahipsiniz; kendi markanız. Bu nedenle, e-ticaret sitenizde, marka kişilik özelliklerini vurgulayan videoların paylaşılması satın alma kararlarını etkileyebilir. Ayrıca, “eğitim” videoları oluşturmak veya “önerilen videolarınızı” ürününüz / hizmetinizden çok memnun müşterilerinizle paylaşmanız yararlı olabilir. Üstelik, bu videoları oluşturmak için pahalı kamera veya sofistike bilgisayar programlarına ihtiyacınız yok.

4. “Call to action” kullanın

E-ticaret sitenizde ürünlerinizi inceleyen İnternet kullanıcılarını yönlendirmek için harekete geçirici mesajlar (CTA) kullanmanız önemlidir. “Hemen ürün satın almak için tıklayın” veya “Bu üründe anında indirim alın” gibi CTA’ları kullanmak, seyahatlerinizi müşterilere dönüştürmeyi kolaylaştırabilir. Bu bağlamda, daha önce sizinle paylaştığımız harekete geçirici mesaj metnini bir kez daha hatırlamak isteyebilirsiniz.

5. Kaliteli içerik üretin

Doğru hedef kitleyle etkileşimde bulunmak ve trafiği e-ticaret sitenize çekmek için sosyal medyada ve diğer dijital kanallarda aktif olmak önemlidir. Bununla birlikte, sıklıkla paylaşmak için kaliteyi feda etmek gerekiyor. Kaliteli içeriği paylaşma Dijital kanallardan e-ticaret, sitenize trafik sağlamanın dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biridir.

Başarılı e-ticaret sitelerinin, bahsettiğimiz ipuçlarının çoğuna çok uygun olduğunu görebilirsiniz. Websepet gibi, ihtiyacınız olan e-ticaret sistemleri için size yardımcı olabilecek bir çözüm ortağına ihtiyacınız olabilir. Ücretsiz deneme hesabınızı şimdi alın E-ticaretle bugün satışlarınızı artırmaya ve işinizi büyütmeye başlayın …


Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir