E-Ticaret’in Şirketler için Önemi Nedir?

E-Ticaret'in Şirketler için Önemi Nedir?

E-Ticaretin Şirketler için Önemi Nedir?

E-Ticaret Ne Zaman Ortaya Çıktı ve Aşamaları neler?

Elektronik ticaret veya kısacası e-ticaret, ticaretin, 1995’ten beri artan İnternet kullanımıyla ortaya çıkan bir elektronik ortamda oluşturulması kavramıdır.Malların ve hizmetlerin üretimi, tanıtımı, satışı, sigortası, dağıtımı ve ödemeleri bilgisayar ağları vasıtasıyla yapılmaktadır. Elektronik ticaret üç aşamadan oluşur: reklamcılık ve pazar araştırması, sipariş ve ödeme, ticari işlemlerden birinin veya tamamının elektronik ortamda gerçekleştirilmesi yoluyla teslimat.

E-Ticaret Bize Ne Kolaylıklar Sağlıyor?

Elektronik ticaret, 2000 yılından bu yana var olan teknolojik gelişmelerin bir parçası olarak ortaya çıkmış ve tüm dünyada ticaretin serbestleştirilmesi eğilimiyle bilgi iletişimini kolaylaştırmıştır. Geleneksel pazarlama yöntemleri ve İnternet yetenekleri ekleyen kurumlar, sadece belirli bir izleyici kitlesine satış yapmanın ötesinde verimliliği ve yaratıcılığı artıran küresel e-ticaret bağlantıları oluşturma kabiliyetine başlamışlardır. Birçok şirket, potansiyel müşterilerine ulaşmak için televizyon, gazete, radyo ve diğer araçları kullanmakta iken bugün internette reklamlar onlara eklendi.

 

E-Ticaret Araçları Nelerdir, Ne Faydaları Vardır?

 

Elektronik ticaret araçları, birbirleriyle ticaret yapanların ticaret işlemlerini kolaylaştıran telefon, faks, bilgisayar, elektronik ödeme ve havale sistemleri, Elektronik Veri Değişimi (EDI), Internet gibi teknolojik ürünlerdir. EDI, e-ticarette, iki ticaret şirketi arasında, insan faktörü olmaksızın bilgisayar ağları vasıtasıyla belge ve bilgi alışverişinde kullanılan bir sistem olarak önemli bir araçtır. Elektronik ticaretin en etkili aracı olarak kabul edilen yeni İnternet teknolojileri, ses, görüntü ve yazılı metinleri daha hızlı ve daha güvenli bir şekilde ilettiği için diğer araçlardan çok daha az maliyet almaktadır.

E-Ticaretin Şirketler için Önemi Nedir?

Geçmişte, kapalı bilgisayar ağları üzerinde bir dereceye kadar gerçekleştirilen e-ticaret uygulamaları maliyetli ve yüksek güvenlikli sistemlerdir. Günümüzde, açık bir bilgisayar ağı olan internet, elektronik ticaret için daha uygun bir altyapıdır. İnternet sayesinde, küreselleşen ağların getirdikleri avantajları, kapalı yapıdan açık yapısına geçmek artık mümkün. Bu, özellikle, KOBİ’lerin (Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler) dünya ticaretinde daha fazla yer kaplamasına olanak tanır. Elektronik ticaret özellikle KOBİ’ler için ticaretin uygun bir şeklidir. Elektronik ticaret, ürün seçeneklerinin arttırılmasını, ürünlerin kalitesinin arttırılmasını ve çabucak ödenmesini sağlar. Potansiyel tüketicilerin tüm dünyada piyasaya sunulan ürünler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlar ve yeni üreticilerin dünya pazarlarına girmelerine izin verir. Düşük fiyatlı ve kaliteli ürünlerin piyasaya sürülmesi, üreticiler arasında rekabetin artmasına ve tüm ticari işlemlerin maliyetinin düşmesine neden olmaktadır.

E-ticaret en popüler unsurlar arasındadır; e-ticaret, şirket ile hedef kitlesi arasında doğrudan bağlantı olabilir ve pazarlama bilgisi sunar, hızlı ve düşük maliyetli olur ve hepsi de bir elektronik ortamda yapılır. Diğer olumlu yönler arasında dağıtım kolaylığı ve ucuzluk, tüketici ile daha rahat etkileşim, anlık geri dönüş, çekicilik, küresel pazara ulaşma, 24 saat hizmet ve anlık satış sayılabilir.
Normal koşullar altında ortalama 10 yıl süren marka bilinci oluşturma süreci, elektronik ticaret nedeniyle 2 yıl geriledi. Bugün birkaç yıl önce “Dünya’nın En Büyük 500” şirket listesinde kurulan düzinelerce e-şirket var.
Etkisi küresel olan internet ekonomisi hem ticareti hem de politikayı etkiliyor. Dünya genelinde iş dünyası liderleri, İnternetin şirketlerinin hayatta kalma ve rekabet etme yeteneğinde oynadığı rolün farkındalar. Şirketler, bu yeni ekonomide rekabet edebilmek için İnternetin gücünden yararlanmalıdır.


Recommended Posts

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir